Köp- och leveransvillkor
För att kunna handla i vår webshop måste du ha fyllt 18 år eller ha din målsmans medgivande.
Företagsinfo
Butikföretagets särskilda namn: Rehabiliteringsartiklar Eva Melke
Företagets juridiska namn: Anita Sverige AB
Valentin Sabbats Gata 7
113 61 Stockholm
Telefon: 08-411 90 56
Mail: butiken@evamelke.se
Internet: www.evamelke.se
Organisationsnummer: 556738-7005
Kontakta vår kundtjänst på telefon 08-411 90 56 eller mail till butiken@evamelke.se.
1. Beställning
Samtliga beställningar sker via vår webshop. Efter din beställning skickar vi en orderbekräftelse till den mailadress som du har uppgett. Vi förbehåller oss dock rätten att när som helst slutsälja en produkt, i så fall meddelar vi dig snarast. Genom beställning via vår webshop godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Vänligen kontrollera därför att alla uppgifter i orderbekräftelsen stämmer. Om du upptäcker att något är fel kan du alltid kontakta oss på telefon 08-411 90 56 eller per mail till butiken@evamelke.se.
2. Leverans
Om varan finns på lager sker leverans inom Sverige vanligtvis inom tre till fem arbetsdagar, Ifall din vara är en beställningsvara kan det ta omkring 7 arbetsdagar för din leverans att skickas. Vi kan dock inte garantera några leveranstider. Skulle en produkt som du har beställt vara tillfälligt slutsåld kommer vi att meddela dig så snart som möjligt och uppge en ny leveranstid. Skulle din beställning omfatta produkter som inte kan levereras omedelbart kan du maila oss att du vill ha omedelbar leverans på de tillgängliga produkterna, då skickar vi de övriga produkterna kostnadsfritt senare. Annars skickar vi din leverans samlad så snart vi får in alla varor.
Vi levererar med hjälp av Postnord. Kontakta oss om du vill spara din försändelse och välja utlämningsställe.
3. Frakt och transportskador
Fraktkostnaden inom Sverige är vanligtvis 49 SEK. Fraktkostnaden kan dock variera beroende på art och vikt av de beställda varorna, vilket du kan se i kassan innan du genomför din beställning. Ska leverans ske till att annat land? Kontakta oss för en offert samt uppskattning av fraktkostnaden!
Om du upptäcker att varorna har skadats under transporten ber vi dig att genast reklamera detta hos leverantören/ombudet och omgående kontakta oss/!
4. Felaktig vara/Reklamation
Om de varor du har köpt är felaktiga eller defekta, tillämpar vi gällande konsumentlagstiftning. Om varan är felaktig eller inte stämmer överens med din beställning ska du meddela oss omgående och returnera varan i enlighet med instruktionerna nedan.
Om du har använt varan innan du vill göra en reklamation ska du tvätta den innan du returnerar den, annars kan vi inte motta eller godkänna din reklamation.
5. Priser och Betalning
De priser som anges i vår webshop är inklusive moms (mervärdesskatt), fraktkostnaden tillkommer.
Du kan välja mellan betalning via förskottsbetalning eller PayPal:
Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning betalar du först in med en banköverföring och därefter packar och skickar vi dina varor. Varorna är reserverade för dig tills vi har mottagit din betalning. Reservationen gäller i 7 dagar. Vänligen beakta att det kan ta ca. 2-5 bankdagar innan pengarna kommer in hos oss.
När du beställer med förskottsbetalning skickar vi dig fakturan via e-post till den mailadress du uppger vid köpet. Vänligen uppge ditt fakturanummer som du hittar på fakturan vid betalning. Så fort vi har tagit emot din betalning börjar vi packa din beställning.
Fakturabeloppet ska betalas till vårt konto:
Namn: Anita Sverige AB
Bank: Svenska Handelsbanken AB
IBAN: SE31 6000 0000 0008 6440 7238
BIC: SE 556738700501
PayPal
Du kan enkelt betala via Paypal om du har ett bankkonto eller ett kreditkort. Om du väljer PayPal i kassan som betalningssätt vidarebefordras du till PayPals sida direkt efter att ha klickat på ”Slutför köp”. Efter att du har genomfört din betalning på PayPal får du ett bekräftelsemail från PayPal. Om du gör en retur som vi godkänner enligt nedan kommer vi att återbetala ditt tillgodohavande till ditt PayPal-konto inom tio arbetsdagar.
Vi förbehåller oss att kontrollera ditt PayPal-kontos giltighet, saldot på kontot och köparens fakturaadress.
Vi har alltid rätt att neka ett köp.
6. Byte/returer/ångerrätt
Du har rätt att ångra och returnera din beställning inom 14 dagar från och med den dag du tar emot din beställning.
Om du vill byta till t.ex. en annan storlek ber vi dig att lägga en ny beställning och göra en retur för den beställning som du vill byta. Vi kommer att kreditera den beställning som du vill byta så snart vi har fått och godkänt din retur.
För en retur behöver vi få ditt (helst skriftliga) meddelande oss tillhanda senast 14 dagar efter din beställning. För att utöva din ångerrätt kan du använda vårt formulär (Retursedel Onlinebutiken), Konsumentverkets formulär (https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf) eller kontakta vår kundservice. Vänligen observera att vi behöver godkänna din retur per mail innan du skickar tillbaka varan. Du har därefter ytterligare 14 dagar på dig att returnera varorna som retur (se nedan) till oss.
I ditt paket hittar du en frankerad retursedel med vår adress som du kan klistra på originalförpackningen. Paketera väl. Glöm inte att uppge avsändaren så att vi kan sortera din retur rätt. Bifoga även följesedeln i ditt returpaket och uppge vilken/a artikel du vill returnera.
Samtliga produkter måste returneras i samma skick som vid leveransen. Det innebär att de ska vara oanvända med alla etiketter eller originalförpackningar intakta. Varan får inte ha spår av t.ex. smink, deodorant eller övriga doftämnen eller övriga spår av användning. Utav hygieniska skäl ber vi dig att ha på dina egna underkläder om du provar trosor eller bikiniunderdelar.
Vid utövande av ångerrätten står du som kund för kostnaden för returfrakten. Så snart vi har fått tillbaka varan och bedömer den vara i oklanderligt skick kommer vi att återbetala beloppet som du betalade till oss, dock exklusive fraktkostnaden.
7. Tvistlösning
Om du är missnöjd eller upplever problem med våra tjänster ber vi dig att alltid kontakta oss först för att hitta en gemensam lösning.
Vid eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämndens (ARN).
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
https://www.arn.se/
EU-kommissionen har också inrättat en onlineplattform för tvistlösning och klagomål på nätet. Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV)